• From the
    Director
  • Worcester Art Museum 2020 Vision

Building on the successes of the past, our team has formulated a vision statement for the next 10 years. This statement will help determine our strategic focus as we move forward. It will allow us to align our activities, focus on incremental goals and determine milestones of success. This statement is based on our Board's request that we strengthen our sustainability and relevance, as we write the next chapter of institutional history.

In 2020, the Worcester Art Museum is a top cultural destination in New England. We attract over 200,000 visitors annually to our exhibition spaces, and play a critical part in the cultural and economic vitality of the city of Worcester. Building on past successes, we expand our role as a focal institution in the region, providing cohesion to an ever-changing social fabric. As a highly motivated team, we further connect with our communities and build on the synergy with our partner institutions, including the eleven colleges and universities in Worcester.

Capitalizing on our medium size, our encyclopedic collection and a robust exhibition schedule, we emphasize our unique narrative - a narrative of connections: connecting art with individual experiences, joy and discovery, as well as connecting people, cultures, and histories with the here and now of a globalizing world. This narrative is supported by our visitor-focused culture, a highly welcoming environment and an all-pervading openness to experimentation and creative thinking.

Para el año 2020, el Museo de Arte de Worcester será un destino cultural principal en Nueva Inglaterra. Atraerá a los espacios de exhibición a más de 200.000 visitantes al año y desempeñará un papel fundamental en la vitalidad cultural y económica de Worcester. Sobre la base exitosa del pasado, ampliaremos nuestro papel como institución central en la región, proporcionando cohesión a un tejido social en constante cambio. Como equipo altamente motivado, seguiremos conectando con nuestras comunidades apoyándonos en la sinergia con nuestras instituciones asociadas, incluyendo las doce escuelas superiores y universidades en Worcester.

Aprovechando nuestro tamaño mediano, nuestra colección enciclopédica y el sólido calendario de exposiciones, destacamos nuestra singular narrativa - una narrativa de conexiones: conectando el arte con las experiencias individuales, la alegría y el descubrimiento; así como la conexión de las personas, culturas e historias con el aquí y ahora de un mundo globalizado. Esta narrativa se apoya en una cultura centrada en el visitante, un entorno enormemente acogedor y una apertura permeable a la experimentación y el pensamiento creativo.

From the Worcester Art Museum 2012 Annual Report

Spanish translation provided by the Translation Center at Worcester State University